Кафедра економіки та
бізнес-адміністрування

Головне меню

Економічна діагностика

Метою є кількісна характеристика та якісна ідентифікація стану підприємства.

Базовими для вивчення дисципліни є наступні знання:

  • поняття про підприємство та основи його функціонування;
  • основні фонди;
  • обігові кошти;
  • маркетингові дослідження і сегментація ринку;
  • маркетингова товарна політика і планування нових товарів;
  • організація і контроль маркетингової діяльності підприємства;
  • предмет, метод, завдання та види економічного аналізу;
  • методика виявлення та підрахунку резервів в економічному аналізі;
  • аналіз виробничої потужності підприємства;
  • загальні основи управління стратегічними змінами;
  • когнітивність як передумова стратегічного розвитку підприємства;
  • функціональні стратегії в процесі реалізації стратегічних змін

Після засвоєння матеріалу навчальної дисципліни студент повинен:

знати:

  • на ознайомчо-орієнтовному рівні
  • основні поняття та визначення щодо економічної діагностики;
  • класифікацію економічної діагностики;
  • методи, прийоми та способи оцінки економічного становища підприємства на ринку;

на понятійно-аналітичному рівні

  • методику оцінки стратегічної позиції підприємства на ринку;
  • методику оцінки стратегічного протистояння підприємств-конкурентів;
  • методику оцінки конкурентоспроможності продукції;
  • методику оцінки майна та ринкової вартості підприємства;
  • методику оцінки кризового становища підприємства;
  • методику оцінки ефективності виробничо-господарської діяльності підприємства;
  • методику оцінки фінансового стану підприємства;
  • методику аналізу рівня економічної безпеки підприємства;
  • методику  оцінки економічної культури підприємства

вміти (на діагностичному рівні):

  • здійснювати вибір відповідних методик аналізу використання ресурсів підприємства;
  • розробляти та відпрацьовувати відповідні методики на практиці;
  • застосовувати методичний апарат та інструментарій діагностики для аналізу ресурсів, процесів і результатів діяльності підприємства та діагностики конкурентного середовища

Перелік основних тем:

  1. Предмет  і завдання економічної діагностики
  2. Діагностика конкурентного середовища підприємства
  3. Оцінювання стратегічного протистояння підприємств-конкурентів
  4. Діагностика конкурентоспроможності підприємства
  5. Оцінка конкурентоспроможності продукції підприємства
  6. Діагностика майна і ринкова цінність підприємства
  7. Фінансова діагностика
  8. Діагностика економічної безпеки підприємства
  9. Діагностика виробничого потенціалу підприємства
  10. Діагностика корпоративної культури
  11. Управлінська діагностика

Провідний викладач: аспірант Зябіна Є.А.

Регламент